Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

Pat Garret a Billy the Kid OST

21. května 2007 v 18:35 |  Soudtracky
Autor: Bob Dylan / Počet skladeb: 10 / Délka: 35:24
Autorem hudby k filmu Sama Peckinpaha je slavný folkový zpěvák, kytarista a skladatel Bob Dylan. Jedná se hudbu k westernu, ale nečekejme ostré tóny elektrických kytar jako u Ennia Morriconeho nebo různé jiná orchestrální témata (Bernstein, Tiomkin). Album se nese v poklidném, kytarovém duchu, občas podpořené harmonikou nebo Dylanovým zpěvem, v jedné skladbě i houslemi.
Album otevírá skladba Main Theme (Billy), která je hlavním tématem filmu. Plyne v příjemně optimistickém duchu, hraná na dvě kytary, akustickou a sólovou, která hraje jednoduchou a příjemnou melodii. Rytmus ve skladbě udává tamburína a v druhé polovině skladby i baskytara, Velmi příjemný začátek.
Cantina Theme (Workin' for the Law), je skladbou s výrazným základem, který je tvořen perkusemi. A přes ně opět jednoduchá kytara, tentokrát jedna.
Ve třetí skladbě, nazvané Billy I se poprvé dostává ke slovu zpěv a harmonika Boba Dylana. Píseň je typickou Dylanovou prací, se středně rychlým rytmem, zapamatovatelnou melodií a textem, který má jisté téma a snaží se něco říci. tato píseň patří k jednomu z vrcholů alba.
Další na řadě je opět instrumentální skladba Bunk House Theme, která je spíše výše postavená a vyznívá tak mnohem optimističtěji. Opět velmi příjemné, i když to není to nejlepší, co na toto album Dylan napsal.
River Theme je nekratší skladbou na albu a zřejmě také nejméně výrazná. Jednoduchá kytara, baskytara plus Dylanův neartikulovaný zpěv.
Svižná westernová skladba Turkay Chase je doplněna o housle a baskytaru, která hraje motiv typický pro mnoho skladeb tohoto druhu. Housle v tomto případě hrají prim, ale kytara se občas dostane ke slovu a doplnila rychlejší průběh skladby. Další vrchol alba.
Následuje jeden z největších Dylanových hitů a jedna z nejlepších skladeb tohoto alba. Pomalá balada Knockin' On the Haven's Door má jednoduchou, zapamatovatelnou melodii, je líbivá a stěží se posluchači přejí.. Další vrchol.
Posledním vrcholem a poslední instrumentální skladbou je Final Theme. Dlouhá, pětiminutová skladba s vzletnou melodií hranou na flétnu se příjemně poslouchá se zavřenýma očima a chvílemi z ní mrazí. Chvílemi se dostane ke slovu i Bob Dylan, když něco zamručí , či spíše zahučí.
Album uzavírají dvě písně, Billy IV a Billy VII, žádná ale nedosahuje kvalit skladby Billy I. Obě dvě jsou v podstatě variací na jedno textové téma i melodii, liší v rychlosti a stylu zpěvu. Billy IV je svižnější a Dylanův zpěv je výše posazený, takže vše zní příjemně s jistým optimistickým očekáváním do budoucnosti. Billy VII je naopak skladba temná a veskrze pesimistická. Jako závěr alba nic moc, ale k tématu sedí.
Pat Garret a Billy the Kid určitě patří do zlatého fondu filmových soudtracků a to halvně pro neobvyklý přístup, jakým se Bob Dylan popral s úkolem napsat hudbu k westernu, ve kterém si zahrál i vedlejší roli. Je bohužel škoda, že album není delší.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama