Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

Pirates of the Carribean: At the World's End OST

27. července 2007 v 13:27 |  Soudtracky
Autor: Hans Zimmer / Počet skladeb: 12 / Délka: 55:57
Autorem hudby ke třetímu pokračování Pirátů z Karibiku je stejně jako v případě druhého dílu Hans Zimmer a povedlo se mu stvořit téměř dokonalý, dobře poslouchatelný soudtrack.
Otvírá jej minutu a půl dlouhá skladba Hoist the Colours s dětským zpěvem (má podobnou melodii jako píseň z prvního filmu) a později se přidá i mužský sbor.
Číslem dvě je Singapore, ve které vynikne mírná elektronika na pozadí živého orchestru a asijské melodie. Ve druhé třetině se skladba rozjede ve velkolepém stylu. Spousta tónů se valí jeden před druhého v naprosto dokonalém souladu. Závěr skladby pak obstarají opět asijská drnkátka, pak samostatný buben a do toho všeho vplynou hlavní melodie z prvního i druhého filmu.
Osmiminutová skladba At the Witt's End plyne ve středním tempu, ale její melodie má snadno poslouchatelnou melodii a přesně evokuje představy mořských plání. Po dvou minutách se dostane ke slovu (či spíše ke zpěvu) sbor, tentokrát spíše ženský). Pak náhle skladba zmohutní a vrací se opět melodie ze začátku. Závěr skladby obstarávají varhany a jemné, tiché zvonění, ze kterého se opět vyloupne v plné síle orchestr akterý je doplněn elektronickou rytmickou kostrou, díky které se podaří vytvořit jakýsi symfonický rock.
Multiple Jacks je zvláštní skladbou, ve které prosakují melodie z předchozího filmu. Pracuje se zde hodně s elektronikou, ale na první poslech je to trochu zvláštní, ale pak musí posluchač uznat, že to tak špatné není.
Svižnou skladbou, která následuje je Up is Down, ve které hrají prim výrazné housle a dobrodružně znějící melodie. Velmi dobrý kousek.
I See Dead People in Boats připomíná melodicky Titanic Jamese Hornera. Ale jinak příjemná pomalá skladba, i když trochu dlouhá. Ve druhé polovině se už tak tichá skladba ještě více ztiší a ke slovu se dostanou tklivé sbory, později se opět objeví typický Zimmer se svými smyčci.
Následuje dvou a půl minutová The Brethern Court, elektronicko - orchestrální skladba podbarvená mužskými sbory a s občas se objevující hlavní melodii. Díky mužským, hluboce posazeným sborům může působit temně, ale na mne, hlavně díky asijským cingrlátkům působila velmi optimisticky.
Parlay je hudebním zázrakem na albu. Hansi Zimmerovi se podařilo dokonale spojit Morriconeovu melodii z Tenkrát na Západě s pirátskou atmosférou. Naprosto dokonalý zážitek pro posluchače, který má soudtracky naposlouchané. Samozřejmě, není to úplná cover-verze, spíš inspirace a mírné vylepšení, protože zvláště ve druhé části skladby Zimmer přidal do Morriconeho melodie větší množství tónů a zabil ji pověstné úspornosti.
Tři munuty a dvě vteřiny strávíte u skladby Calypso, kde hlavní roli hraje poměrně neveselá atmosféra, nízko posazený orchestr a ženský sbor. I když melodii to pořád nemá špatnou.
Pomalu se dostáváme do závěru alba. Zde nás čeká typicky Zimmerovká skladba (vybaví se Pearl Harbor a Poslední samuraj) s výrazným rytmem What Shall We Die For. Na poslední tři čtvrte minuty skladby se přeneseme z temně konstantní atmosféry do pirátské atmosféry, která vyvolává asociace na lodě plující po moři.
Nejdelší skladbou (10:45) je I Don't Think Now Is the Best Time má svižnou ale velmi složitou melodickou strukturu a nástrojovou skladbu. Deset minut je sice poněkud moc, ale skladba je monumentální s množstvím zábavných pasáží, takže se to zvládnou poměrně snadno.
One Day na začátku připomíná hudbu z filmu Šifra mistra Leonarda, ale pak už jsou to zase staří dobří Piráti z Karibiku. Velkolepé melodie a sbory opět vytvářejí dokonalý soulad.
Album uzavírá "hospodská skladba" Drink Up Me, Hearties, v houpavém rytmu s občas se vynořující hlavní melodií filmu. Jenže pak nás Zimmer překvapí nádherným přechodem do výběru těch nejmonumentálnějších melodií z všech tří filmů, včetně hitovky He's Pirate. Závěr dokonalý.
Já rozhodně nepovažuji Piráty z Karibiku za dobrý film, dalo by se říci, že jej spíše řádím do skupiny špatným filmů s několika světlými momenty (pokud s mým názorem nesouhlasíte, můžete mi oponovat v anketě). a jedním ze světlých momentů je i hudba Hanse Zimmera a Klause Badelta.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Považujete Piráty z Karibiku za dobrý film?

Ano 71.4% (10)
Ne 21.4% (3)
Neviděl/a 7.1% (1)

Komentáře

1 . . | 31. července 2007 v 5:09 | Reagovat

Ja teda rozhodne povazuji Piraty z Karibiku za velmi spatny film a docela by me zajimalo, kde jsou ty svetly momenty:-)

2 autor autor | 31. července 2007 v 15:16 | Reagovat

Svetlym momentem je ta hudba. Viz clanek vyse!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama