Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

The Rock OST (Hans Zimmer, Harry Gregson-Williams, Nich-Glennie Smith)

12. prosince 2007 v 17:04 |  Soudtracky
Délka: 60:06 min / Počet skladeb: 8
Soudtrack k akčnímu hitu Michaela Baye z roku 1996 se Seanem Connerym a Nicolasem Cagem v hlavní roli je typickým výtvorem společnosti Media Ventures, jejímž je Hans Zimmer zakladatelem. A stejně tak i Harry Gregson-Williams a Nick-Glennie Smith. A kromě nich též Zimmerův žák Klaus Badelt, takže The Rock zní něco jako víc elektronický Gladiátor šmrncnutý hlavními motivy z Pirátů z Karibiku.
Hlavní hudební základ obstarávají samplované bicí a (nejspíš) živý orchestr plus nějaké to sbory a občas znějící elektrická kytara. I když má album rovných 60 minut, obsahuje pouze osm skladeb.
Hned ta první, Hummel Gets the Rockets plyne ve svižném rytmu, Po minutě trubek znějící v hodně hymnickém duchu přijde na řadu krátká mezihra ze samplů a skladba nasadí svižně odsekávané tempo a rozvíjí hlavní motiv, který se poprvé objevil na začátku této skladby. Začátek páté minuty zní asi nejvíce jako hlavní motiv He's Pirate z Pirátů z Karibiku. Kdo zná Badeltův soudtrack, nemůže si nevšimnout podobnosti. Závěr obstarjí opět trubky a motiv z prostřední části skladby.
Ve druhé skladbě, jejíž název je přesmyčkou skladby Elvise Presleyho Rock House Jail (u Elvise Jail House Rock, je na výrazně samplovaném pozadí opakován hlavní motiv. Po minutě a půl se ale změní v pochodovější a ještě úsečnější varianci a naváže jakási vojenská mezihra a cosi, co nejvíce instrumentačně připomíná Zimmerova Gladiátora. V tomto duchu, střídavě rychlých a pomalých pasáží se nese celý zbytek této desetiminutové skladby.
Číslem tři je jedna ze dvou nejkratších skladeb na albu, Jade. V této spíše romantičtější skladbě je hlavním nástrojem flétna hrající melodii v poměrně optimistické tónině. Na romantiku zde není čas, proto se přesuneme na skladbu další.
Tou je téměř devítiminutová In the Tunnels, kterou otevírá úder do basových bubnů a následuje syntezátorová předehra a pak až do konce krátké úseky hlavního tématu obohacené o nové prvky, z nejvýznamnější jsou patrně rychlé (patrně elektronicky upravené) perkuse a jedno nové, sporadicky se objevující téma.
First Launch začíná poměrně temně - hluboké tóny, temné sbory a další ne příliš optimistické prvky. Po třetině skladby dostanou prostor výrazné bicí, ale pak vše pokračuje v předešlém duchu. V závěru skladby se objevuje velkolepý motiv se sbory a významnými syntetizovanými bicímu.
Nejdelší, 14ti minutovou skladbou na albu je Rocket Away, která využívá své délky k pomalému nevýraznému rozjezdu. Po dvou minutách se zrychlí a přichází s novým, opět poměrně velkolepým motivem. Pak se vrací starý známý hlavní motivem s přidanou gradační pasáží, motivy opět připomínající Piráty z Karibiku a skladba končí lyrickou, smyčcovo flétnovou pasáží.
Fort Woloton - Texas, nekratší na albu, je pomalou skladbou s výraznou elektrickou kytarou v mírně countryovém duchu.
Album uzavírá sedmiminutová The Chase.opět začíná v pomalejším tempu, ale rytmus se najednou začne zrychlovat a je čím dál tím nervóznější, takže skladba je ve svém celku velmi napínavá a patrně jedna z nejlepších na albu a zní jako He's Pirate na steroidech. To jí ovšem na kvalitě neubírá.
Závěrem by se dalo řící, že album je typickým "zimmerovským" kouskem, ale v rámci akčního žánru jde o dokonalost samu a určitě patří k nejlepším soudtrackům posledních patnácti let.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama