Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

Leden 2008

HOBIT (nejspíš) bude!!!

29. ledna 2008 v 19:35 Články
Fanoušci Pána prstenů se konečně nejspíš dočkají. Adaptace Hobita, první knihy
J.R.R. Tolkiena je na spadnutí. Plánuje se dvoudílná adaptace, která patrně bude obsahovat
i něco událostí mezi jeho dějem a Pánem prstenů, taže se možná setkáme i s
Aragornem. Každý z připravovaných filmů by měl mít rozpočet kolem 130 mil dolarů, takže to není úplně
zanedbatelná částka.
Jistá je též další věc: Peter Jacskon NEBUDE režírovat, bude "pouze" na pozici výkonného
producenta, který ale má de facto všechny možnosti, jak film udělat tak, aby vytvořil celek s Pánem prstenů.
Poslední informací je, že společnost New Line Cinema jedná už s pouze jedním režisérem. A tím by měl být
mexický vizionář Gulliermo Del Torro, režisér filmů Faunův labyrint a Hellboy.
Natáčet by se mělo začít příští rok a premiéry jsou předběžně naplánovány na roky 2010 a 2011.

The Simpsons Movie OST

26. ledna 2008 v 15:22 Soudtracky
Autor: Hans Zimmer / Počet skladeb: 15 / Rok:2007
Patnácti-trackový soudtrack je dílem mistra "filmové elektroniky" Hanse Zimmera (mj. Armageddon, Piráti z Karibiku 2 a 3, Skála). Jenže, v tomto díle dokázal Zimmer naprosto změnit hudební polohu a vytvořil něco, co se velmi blíží hudbě k seriálu.
The Simpsons Theme je jen o mírně elektronický rytmický podklad obhacená znělka televizního seriálu, již zkomponoval Danny Elfman. Stejně rozverná, stejně chytlavá, nic víc nic míň. Dokonce se dočkáme i nového saxofonového sóla. Následuje jemnější Trapped Like Carrots, která se pak mírně zrychlí použitím usekávaných žesťů a smyčců a vytvoří tak něco, co má trochu jazzový nádech. V podobném duchu se nese i Doomsday Is A Family Time, jen nedojde na zrychlenou druhou část, spíš do popředí vystupuje jemný podklad smyčců a hlavní melodie.
Prvním překvapujícím kouskem je čtvrtá skladba nazvaná Release the Hounds, která je nefalšovaným rock'n'rollem, který jako by vypadl z filmů Quentina Tarantina. Následující Clap for Alaska razantně zpomalí, ale zase přijde s velkolepým chorálním motivem a dokáže i navodit napínavou a nervózní atmosféru. What's An Epiphany je pomalou, temnější skladbou, kde přes smyčce hrající melodii občas prosákne sbor. V druhé části skladby se ve zpomalené verzi vrací hlavní motiv, který se postupně proplete do velkolepých verzí sebe sama. Dramatická skladba Thank You Boob Lady si opět hraje s hlavním motivem, tentokrát ho přetváří do usekávané dramatické podoby. Další příjemná záležitost.
Doomed as All.. Again je nejdelší skladbou (5:50) na albu. Začíná melodií hranou na piáno, pak se napojuje hoboj a další nástroje. V druhé minutě se skladba zdramatizuje - pochodový rytmus, tympány, velkolepý podklad. Ke konci skladby se opět objevuje v náznacích hlavní motiv, ale prim stále hraje velké drama.
Stejně jako předchozí skladba začíná Lead Not To Read hobojem, ale tentokrát se mění do (díky elektronickým perkusím), svižnou a veselou skladbu. V podobném duchu pokračuje i Why Does Everything I Whip, Leaving Me?, jenom orchestrací trochu připomína Michaela Kamena.
Bart's Doodle překvapí vysoko posazeným sborem a trošku evokuje vánoční náladu. Následuje rytmická World Fatest Fertilzer Salesman, kde v dramatickém hlavním tématu skladby vstupuje jemnější hlavní Simpsonovský motiv. Závěrečné dvě minuty se nesou v pomalejším, i když monumentálním duchu, na který opět naváže hektický motiv ze začátku skladby.
His Big Fat Butt Could Shield Us All je skladbou v duchu druhé a třetí skladby na labu, jen je ještě obohacuje o kytarový motiv a monumentální gradační motivy. Předposlední Spider pig je podivnou sborovou skladbou v operním duchu. Docela zajímavé, ale po chvilce se snadno oposlouchá. Album uzavírá Recklessly Impulsive, pětiminutová techno-nuda, která ničím nepřekvapí.
Tento soudtrack rozhodně nepatří k Zimmerovým nejlepším. Celý se nese v poněkud předvídatelném duchu (až na pár vyjímek). Ne, že by vysloveně nudil, ale je spíš na občasné poslouchání. Nepřináší žádné opravdu velkolepé Zimmerovské kompozice, jen dokola omílá ty samé postupy. Ale poslouchat se to dá.

Peter Jackson

20. ledna 2008 v 14:50 Osobnosti
Novozélandský režisér Peter Jackson se narodil 31. října 1961 ve Wellingtonu. Už ve svých osmi letech dostal od rodičů kameru a okamžitě s ní začal natáčet krátké filmy. Už v té době se projevila jeho mimořádná technická hravost. Dokonce si pokoušel o remake King Konga z roku 1933, ale natočil jen scénu, ve které Kong (z kožichu jeho matky) leze na Empire State Building a bojuje s letadly.
Všechny znalosti nabyté za své mládí zúročil jako dvaadvacetiletý při natáčení celovečerní hříčky o natáčení lidožravých mimozemšťanů. O čtyři roky později promítl natočené obrázky Novozélandské filmové komisi a od ní získal finance na dokončení a uvedení filmu do podoby promítatelné v kinech. Krvavá komedie Bad Taste - Vesmírní kanibalové zařídila svému tvůrci pověst technicky velmi zdatného podivína, kterou potvrdil i ve svých následujících dvou filmech: Loutkoá komedie Meet the Feebles si utahovala zejména v americe populární Muppet Show a zombie krvárna Braindead si zasloužila staus jednoho z nekrvavějších filmů.
Po této trojici filmů změnil Jackson razantně styl, když natočil psychologické drama Nebeská stvoření, příběh dvou dívek, které se v padesátých letech na Novém Zélandu dopustí vraždy.
První část svojí kariéry završil mystifikačním dokumentem zapomenuté stříbro, o neznámém novozélandském filmovém géniovi.
V roce 1996 se Jackson vydal do Hollywoodu, kde se pod vedením producentské ruky Roberta Zemeckise vrátil ke svým začátkům, když natočil duchařinu Přízraky. Bohužel natočil jen veskrze průměrnou, i když bizarní a temnou hororovou komedii.
V té době též podepsal smlouvu se společností New Line Cinema na natočení filmové adaptace klasiky světové fantasy, trilogie Pán prstenů J.R.R. Tolkiena. Jackson a celý jeho produkční tým naprosto triufovali. Za tři sta milionů dolarů natočily naprosto jedičnou filmouvou trilogii, na kterou se už asi nezapomene. Celý ten úspěch byl korunován jedenácti Oscary za závěrečný díl, Návrat krále.
Když Jacksonův účet v bance řádně nabobtnal, rozhodl se vrátit se ke své lásce a natočit remake King Konga. Vytvořil velkolepý a zábavný film, i když kvalit Pána prstenů nedosál. Uvidíme, co nám Peter Jackson připraví na příště.
Filmografie:Bad taste - Vesmírní kanibalové (Bad Taste, 1987 + scénář, produkce, kamera, zvláštní efekty, herec, podíl na střihu a maskách), Meet the feebles (1989 + podíl na scénáři a produkci), Braindead - Živí mrtví (Braindead, 1992 + herec, podíl na scénáři a zvláštních efektech), Nebeská stvoření (Heavenly Creatures, 1994 + podíl na scénáři a zvláštních efektech), Jack Brown Genius (1994 - pouze podíl na scénáři a produkci), Zapomenuté stříbro (Forgotten Silver, 1995 + podíl na scénáři, herec), Přízraky (The Frighteners, 1996 + podíl na scénáři a produkci), Pán prstenů: Společenstvo prstenu (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, 2001 + podíl na scénáři a produkci), Pán prstenů: Dvě věže (The Lord of the Rings: The Two Towers, 2002 + podíl na scénáři a produkci), Pán prstenů: Návrat krále (The Lord of the Rings: The Return of the King, 2003 + podíl na scénáři a produkci), King Kong (2005 + podíl na scénáři a produkci).

Zlaté Glóby 2008

16. ledna 2008 v 17:44 Články
Ač předáváni Zlatých glóbů proběhlo kvůli stávce scénáristů pouze jako tisková konference bez účasti hvězd, výsledky jsou jako vždy zajímavé a mohou ukazovat na možné Oscarové favority. Zde je jejich kompletní seznam:
Nejlepší drama: Pokání
Nejlepší komedie či muzikál: Sweeney Todd: Ďábelský holič z Fleet Street
Herec v dramatu: Daniel Day-Lewis (Až na krev)
Herečka v dramatu: Julie Christie (Daleko od ní)
Herec v muzikálu či komedii: Johnny Depp (Sweeney Todd)
Herečka v muzikálu či komedii: Marion Cotillard (Edith Piaf)
Herec ve vedlejší roli: Javier Bardem (Tahle země není pro starý)
Herečka ve vedlejší roli: Cate Blanchett (I'm Not There)
Režie: Julian Schnabel (Skafandr a motýl)

Scénář: Ethan a Joel Coenovi (Tahle země není pro starý)
Píseň: Guarateed (Útěk do divočiny)
Hudba: Dario Marianelli (Pokání)
Animovaný film: Ratatouille
Zahraniční film: Skafandr a motýl
Dramatický seriál: Mad Man
Komediální seriál: Extras
Televizní film: Longford
Zdroj: Mf Dnes, 15.1.2008

Poslední Mohykán

14. ledna 2008 v 15:57 Filmy
Rok výroby: 1992
Režie: Michael Mann
Hrají: Daniel Day-Lewis, Wes Studi,Madelaine Stowe, Russell Means

Rok 1772. Angličané a Francouzi už tři roky bojují o kolonie v Americe. Na straně Francouzů stojí i indiánský kmen Hurónů, v čele s krvelačným Maguou, který infiltroval jako stopař anglické vojsko, protože je hnán touhou po pomstě Colenelu Munroovi, který mu podle jeho slov "zničil život". Indiáni přepadnou vojenskou skupinu doprovázející Munroovy dcery Coru a Alici a nabýt Sokolího oka, bílého lovce, jeho pokrevního bratra, indiána Uncase a jejich otce Čingačkgúka, obě dívky by byly dozajista po smrti. Sokolí oka indiáni pak doprovázejí zbytky skupiny do pevnosti k jejich otci...
To je jenom úvod dobrodružného filmu podle románové předlohy Jamese Fenimora Coopera. Film je knihou inspirován jen velmi rámcově, ale v tomto případě je to spíše plusem. Režisérovi Mannovi, spolu se scénáristou Christopherem Crowem se podařilo vytvořit film, který obstojí samostatně a užije si jej i ten, kdo knihu nečetl, nebo ani neví, že nějaká taková existuje.
Z hereckých představitelů na sebe zaslouženě strhává Daniel Day-Lewis, jako "bílý indián", málomluvný, ale čestný a přímý a naprosto přirozeně chránící obě dívky. Na druhém místě je permanentně podmračený Magua Wese Studiho. Není na plátně zas tak moc, ale kdykoliv se na něm objeví, divákovi nezbývá, než jen koukat a poslouchat. Obě dívky (Madelaine Stowe a Jodhi May), ani nemají co hrát. Na začátku, nadšené očekávaným dobrodružstvím se ke konci mění v permanentně vyděšené a schopné odhodlat se k hodně zoufalému činu. Film rozhodně nedospěje k happy endu, ale to by v tomto případě stejně působilo nepatřičně.
Důležitými prvky, které dělají film tak dobrým jak je, jsou kamera a hudba. Kameraman Dante Spinotti si libuje v epických záběrech zamlžené krajiny Britské Kolumbie (díky Bohu za širokoúhlé plátno) a i interiérové scény dokáže podat velmi realisticky. Bohužel exteriérové noční scény mi přišly poněkud tmavé a hůře rozpoznatelné. Ale budiž, může to být záměr.
Hudbu napsali společnými silami Trevor Jones a Randy Edelaman a vytvořili jeden z nejlepších filmových soudtracků vůbec. Epický hlavní motiv perfektně padne k epickým záběrům ještě epičtějších krajin (viz výše) se hodí i k samostatnému poslechu. Nádhera. a když pak oba skladatelé zpomalí do romantičtější polohy nebo bitevní scénu podbarví úpravou skotské lidové nazvané Gael, člověk se až diví, kdy se v nich ta genialita bere.
Poslední Mohykán je jedním z nejlepších filmů devadesátých let. Je až s podivem, že se mu úplně vyhnulo ocenění v podobě Oscarů. Takže pokud chcete být oceněni úžasným zážitkem, který není spojen s každým filmem, a nemáte nic proti historii, určitě si tento zážitek dopřejte.

Nicolas Cage slaví narozeniny

7. ledna 2008 v 15:43 Osobnosti
Dnes, 7. ledna 2008 slaví čtyřicáté čtvrté narozeniny americký herec Nicolas Cage. Jeho původním jménem je Nicolas Kim Coppola, synovec režiséra Francise Forda Coppoly. Svoje nejslavnější role vytvrořil např. ve filmech Con Air, Skála a Tváří v tvář hrežírovaný honkongskou legendou Johna Woo. Svoje romantičtější polohu ukázal ve filmu Město andělů. Hrál též hlavní roli ve filmu Davida Lynche Zběsilost v srdci. Jednou z jeho nejlepších rolí poslední doby je part Jurije Orlova v thrilleru Obchodník se smrtí.