Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

The Simpsons Movie OST

26. ledna 2008 v 15:22 |  Soudtracky
Autor: Hans Zimmer / Počet skladeb: 15 / Rok:2007
Patnácti-trackový soudtrack je dílem mistra "filmové elektroniky" Hanse Zimmera (mj. Armageddon, Piráti z Karibiku 2 a 3, Skála). Jenže, v tomto díle dokázal Zimmer naprosto změnit hudební polohu a vytvořil něco, co se velmi blíží hudbě k seriálu.
The Simpsons Theme je jen o mírně elektronický rytmický podklad obhacená znělka televizního seriálu, již zkomponoval Danny Elfman. Stejně rozverná, stejně chytlavá, nic víc nic míň. Dokonce se dočkáme i nového saxofonového sóla. Následuje jemnější Trapped Like Carrots, která se pak mírně zrychlí použitím usekávaných žesťů a smyčců a vytvoří tak něco, co má trochu jazzový nádech. V podobném duchu se nese i Doomsday Is A Family Time, jen nedojde na zrychlenou druhou část, spíš do popředí vystupuje jemný podklad smyčců a hlavní melodie.
Prvním překvapujícím kouskem je čtvrtá skladba nazvaná Release the Hounds, která je nefalšovaným rock'n'rollem, který jako by vypadl z filmů Quentina Tarantina. Následující Clap for Alaska razantně zpomalí, ale zase přijde s velkolepým chorálním motivem a dokáže i navodit napínavou a nervózní atmosféru. What's An Epiphany je pomalou, temnější skladbou, kde přes smyčce hrající melodii občas prosákne sbor. V druhé části skladby se ve zpomalené verzi vrací hlavní motiv, který se postupně proplete do velkolepých verzí sebe sama. Dramatická skladba Thank You Boob Lady si opět hraje s hlavním motivem, tentokrát ho přetváří do usekávané dramatické podoby. Další příjemná záležitost.
Doomed as All.. Again je nejdelší skladbou (5:50) na albu. Začíná melodií hranou na piáno, pak se napojuje hoboj a další nástroje. V druhé minutě se skladba zdramatizuje - pochodový rytmus, tympány, velkolepý podklad. Ke konci skladby se opět objevuje v náznacích hlavní motiv, ale prim stále hraje velké drama.
Stejně jako předchozí skladba začíná Lead Not To Read hobojem, ale tentokrát se mění do (díky elektronickým perkusím), svižnou a veselou skladbu. V podobném duchu pokračuje i Why Does Everything I Whip, Leaving Me?, jenom orchestrací trochu připomína Michaela Kamena.
Bart's Doodle překvapí vysoko posazeným sborem a trošku evokuje vánoční náladu. Následuje rytmická World Fatest Fertilzer Salesman, kde v dramatickém hlavním tématu skladby vstupuje jemnější hlavní Simpsonovský motiv. Závěrečné dvě minuty se nesou v pomalejším, i když monumentálním duchu, na který opět naváže hektický motiv ze začátku skladby.
His Big Fat Butt Could Shield Us All je skladbou v duchu druhé a třetí skladby na labu, jen je ještě obohacuje o kytarový motiv a monumentální gradační motivy. Předposlední Spider pig je podivnou sborovou skladbou v operním duchu. Docela zajímavé, ale po chvilce se snadno oposlouchá. Album uzavírá Recklessly Impulsive, pětiminutová techno-nuda, která ničím nepřekvapí.
Tento soudtrack rozhodně nepatří k Zimmerovým nejlepším. Celý se nese v poněkud předvídatelném duchu (až na pár vyjímek). Ne, že by vysloveně nudil, ale je spíš na občasné poslouchání. Nepřináší žádné opravdu velkolepé Zimmerovské kompozice, jen dokola omílá ty samé postupy. Ale poslouchat se to dá.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama