Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

The Departed OST (Howard Shore)

8. září 2008 v 17:59 |  Soudtracky

Kromě písničkového soudtracku k filmu Martina Scorseseho (na kterém zazní písně např. Od Beach Boys, Rolling Stones a Rogera Waterse), bylo vydáno i album s hudbou, jejímž autorem je Howard Shore, která napsal hudbu k filmům Mlčení jehňátek a k celé trilogii Pán prstenů.
Album oevírá akustická kytara ve skladbě Cops and Criminals. Na začátek je třeba napsat, že celé album se nese v duchu kytara + orchestr a hned první skladba je toho důkazem. Obě složky se zde dokonale prolínají v příjemné melodii, ve které ale probleskují temnější podtóny, která trochu připomíná irskou lidovou hudbu, zvláště svou melodikou.
344 Washje pomalou skladbou s westernovým nádechem, kde hlavní melodii hraje táhlá elektrická kytara. Následující Beacon Hill, která se dostala i na písničkovou kompilacise drží ve stejném tempu, ale elektrická kytara je nahrazena akustickou, která hraje pěknou, ale poměrně smutnou, melodii.
Následuje tříminutová The Faithful Departedi, kde se opět vrací elektrická kytara na temném orchestrálním hukotu, který se stupňuje do poloviny skladby. Pak orchestr zmizí, přibude další kytara a vrátí se melodie z první skladby. Ale jenom dočasně, na konci se dočkáme nového tématu, který v sobě obsahuje jistou naději.
Colinmá v sobě mírně španělský nádech a opět se zde opakuje melodii ze skladby číslo jedna. Opět se jedná o akustickou skladbu, ale i tak zní poměrně ostře a svižně. Následující Madolynje poměrně nevýrazná (v kontextu předcházejících) a nepřináší nic moc zajímavého, jen nové, poměrně jednoduché téma.
Nejdelší skladbou na albu je sedmiminutová Billy's Theme, která začíná vysoko posazenou akustickou kytarou podkreslenou orchestrem. Obě složky se opět zajímavě prolínají a proplétají, ve třetí minutě se přidá i druhá kytara. V tomto duchu se nese celý zbytek skladby, která i přes svou délku a repetitivnost melodie nenudí a těch sedm minut s ní strávených uteče poměrně rychle.
Následující Command zrychlí tempo a dá přednost orchestru. Kytara je tentokrát značně upozaděná, spíše je využita ja basová, ale zazní zde i hlavní téma první skldby a další skoro-westernové vyhrávky.
Chinatown je opět kytarovou skladbou, ale kytara je prohnána množstvím zkreslovacích efektů, takže na albu působí jako bílá vrána - zní neovykle elektronicky. Po krátké mezihře připomínající samopal se opět dostane ke slovu hučivý orchestr,
Boston Commonse nese v obyvklém kytarovém duchu. Jen melodie je trochu složitější, i když jemná a líně plynoucí. Jedenáctá, Miss Thingje rockovější verzí první skladby, která ale zní skoro lépe, než její akustická verze.
The Babysvojí atmosférou a prací s kytarami trochu připomene westernové soudtracky Ennia Morriconeho. Celá skladba se nese v pomalém duchu s poměrně pravidelným rytmem, ale je příjmně dramatická a napínavá až do konce.
Předposlední na labu je tříminutová Last Ritos, ve které se opět dostane na velký orchestr a kytary úplně ustupují. Z písně je silně cítit blížícíc se konec. Tuto atmosféru trochu naruší "hrábnutí do strun" elektrické kytary ve druhé části.
Album uzavírá podtitulková The Deaprted Tango, kde se ke kytraám přidá i sólující banjo. Vynikající závěr poměrně netradičního soudtracku, který dokáže příjemně překvapit.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Pepco Pepco | Web | 8. září 2008 v 18:07 | Reagovat

awoj nechces sa zapojit do moyej bleskovky?:)pls......

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama