Prosím, pište komentáře!-Please, write your comments!-Ecrirons votre comemntaries, s'il vous plait!

I'm Not There OST

13. dubna 2009 v 18:18 |  Soudtracky
Film I'm Not Thereje netradičním životopisem zpěváka Boba Dylna. Nejedná se o komplexní životopis, jeho ososbnost je zde rozdělena do osudů šesti postav, které jsou představovány různými herci (včetně Cate Blanchett). A k netradičnímu filmu patří i netardiční soudtrack. Že se bude skládat z písní slavného autora, je pochopitelné. Ale překvapující je, že se posluchači dostávají do ruky hned dva disky (se zajímavým obalem), které jsou našlapány Dylanovými písněni...v podání jiných interpetů. Skalní Dylanofily právě polil studený pot. Ale nelekejte se, celé album je velmi zajímavým kouskem i do jejich sbírky a rozhdoně stojí za to. V následující recenzi se nebudu rozepisovat o jednotlivých skladbách (kterých je zde úctyhodných 34), spíše bych rád vyzvednul silnější i slabší mementy obou stříbrých placek.
První disk oevírá hit All Along The Watchtower, zde v podání zpěváka Pearl Jam Eddieho Veddera, který je také autorem vyjímečného soudtracku k filmu Seana Penna. Slušný vapalovák na začátek, od originálu se liší snad jen jiným hlasovým projevem. Následující, titulní, I'm Not There vyznívá skoro lépe ve verzi od Sonic youth, než Dylanův originál zařazený jako poslední skladba.
Číslem čytři dostane svůj prostor legenda, která pamatuje Woodstock, a to Richie Havens, který Dylanovu rockovou vypalovačku Thombstone Bluesupravil do svého typického, na kytaře postaveného stylu. Ale Dylan je z písně jasně cítit. Jeden z vrcholů alba. Cat Power a jejich verze Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Againse blíží Dylanovu zvuku použitím stejně znějících kláves. Ale jejinak jejich verze příjemně šlape a je o to zajímavější, že si ji zazpívala žena. Na disk se propracoval i Dylanův hit One More Cup Of Coffee, který si střihnul Roger McGuinn, který ale nedokázal svým roztřeseným hlasem a mexickými trubkami překonat verzi do češtiny přepsanou Robertem Křesťanem.
Mason Jennings (ve filmu přezpíval Christaina Balea) má na album dvě skladby: The Lonesome Death of Hattie Caroll a The Times They Are A-Changin. Obě se velmi blíží jednoduchému Dylnaovu podání (kytara, harmonka a zpěv) a velmi příjemně se poslouchají. Poměrně známí Los Lobos se pustili do jemné písně Billy I a bohužel se v jejich nástrojové smršti trochu ztrácí původní text. Další hvězda, tentokrát countryový zpěvák Willie Nelson přepracoval píseň Seňor a je potřeba říci, že velmi úspěšně. Každá verze má svoje, obě mají blízko k dokonalosti.
Sufjan Stevens jemnou píseň Ring Them Bellsspíše zkazil a to hlavně přehaněně pompézním aranžmá. Zajímavá je příjemná písnička You Ain't Goin' Nowherev podání Glena Hansarda a Markéty Irglové. Hudba je v Dylanově stylu, kytara a harmonika, ale ženský hlas jí dododává nový rozměr. Vypalovačkou ve stylu jižanského rocku je The Wicked Man v podání The Black Keys. Na albu příijemně vythne z kytarové skoronudy. Cold Irons Blues začíná tématem je z westernů (je slyšet i v trailru na tento film) aby pak pokračovala v poamlém depresivním duchu - kytara a skoro recitovaný zpěv. Toma Verlaina. Maggie's Farm byla vypalovačka už Dylanově podání, zde se jeho podání blíží se vším všudy, včetně hlasové projevu Stephena Malkmuse. Úžasnou písní je When the Ship Comes Inv podání Carla Franklina Marcuse, který si zahrál ve filmu jednu z alterací Boba Dylana. Krásná melodie, zazpívaný příjemným hlasem. Výborný kousek. Následující Moonshiner Boba Forresta je opět v Dylanovském stylu a ve mně evokuje rozlehlé americké lesy, pomalu plynoucí řeku a tichou nádheru noci v přírodě. Posledním hitem na tomto albu je Knockin' On The Heaven's Door, zde bohužel Antonym and the Johnsons přepracována do nudné, plačtivé písně. Škoda, s touhle písní šlo naložit lépe.
Soudtrack k tomuto filmu je rozhodně velmi zajímavou nahrávkou, která nabízí dvě a půl hodiny velmi kvalitní hudby, která stojí za poslech. A pokud Dylana neznáte, třeba se k němu skrz tenhle soudtrack dostanete.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Léňa Léňa | 15. dubna 2009 v 19:01 | Reagovat

Tak jsem si ten soundtrack poslechla, jak jsi mi radil...moc pěkný, ale kde je "Like a Rolling Stone", nejlepší píseň všech dob? ta ve filmu nepopiratelně byla. Nevadí, "I´m Not There" je tu naprosto dokonalá v obou vydáních, je vskutku troufalé tvrdit, že cover je lepší než originál:) ...zaujala mě též "You Ain't Goin' Nowherev" od Hansarda a Irglové. Ale předělávka mé snad nejoblíbenější písně "Knockin' On The Heaven's Door", mě doslova urazila, jak říkáš, hrozně utahaná a mdlá...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama